Zajímavosti
Ilustrace

Láska je slepá“ – společnost Netflix přináší v roce 2020 seznamovací reality show

Nová show Netflixu „Láska je slepá“ je moderní seznamkou pro lidi 21. století. Tato reality show přitáhla k televizním obrazovkám sta tisíce diváků a uživatelů sociálních médií.

„Love Is Blind“ – realitní show od Netflix

 

Tato televizní show se v mnohém liší od známých seznamovacích aplikací. Zatímco seznamovací aplikace jsou založeny na výběru potenciálního partnera podle vzhledu, účastníci show „Láska je slepá“ poznávají osobnost ostatních účastníků.

Jedná se o zajímavý sociální experiment. Účastníci show se navzájem nevidí a intuitivně zkoušejí najít svou životní lásku. Poznávání trvá několik týdnů a na jeho konci se musejí účastníci rozhodnout, jestli se spolu zasnoubí. Teprve po zásnubách se účastníci show setkají tváří v tvář.

Tvůrce pořadu Chris Coelen, zakladatel Kinetic Content, sdělil v e-mailu společnosti NBC News, že koncept pořadu je založen na myšlence, že „každý chce být milován pro to, kým je uvnitř.“

„Tato show umožňuje rozvíjet skutečnou čistou láskou, založenou pouze na emociálním spojení,“ uvádí Coelen. „Je to test toho, zda takto zrozená láska dokáže přežít v dnešním povrchním světě a zda překoná překážky, které si sami vytváříme.“

Coelen dodává, že moderní technologie mají zefektivnit seznamování a randění, ale ve skutečnosti ho často komplikují. To, co má lidi spojovat, naopak lidi od sebe oddaluje. Show „Láska je slepá“ odstranila ze seznamování jakékoliv vizuální prvky.

„Líbí se mi, jak jsou účastníci autentičtí a zranitelní – podstupují velké riziko, protože vystavují všanc své srdce. Ale za to mohou být bohatě odměněni!“ řekl Coelen.

Okopírovaný formát show?

Tento formát reality show upoutal pozornost diváků, ale odborníci tvrdí, že se pořad neliší od těch, které jsme mohli vidět v minulosti.

Netflix nezveřejnil konkrétní počet diváků, takže není jasné, kolik lidí se na pořad dívalo. Show se ale stala virálním hitem na Tweetu. „To je ta nejsměšnější show, jakou jsem kdy viděl. A nemůžu se od ní odtrhnout. Nenávidím se,“ tweetoval jeden z uživatelů.

Klíčová část děje: Pokud nechcete vědět, jak skončí „Láska je slepá“, přestaňte číst!

love is blind

V očekávaném finále si Jessica Batten a Mark Cuevas, Kelly Chase a Kenny Barnes a Giannina Gibelli a Damian Powers řekli „Ne“. Dva páry, Lauren Speed a Cameron Hamilton a Matt Barnett a Amber Pike ukončili show jako novomanželé.

V úvodu finále měla show na Twitteru spoustu virálních příspěvků a uživatele pobavilo například Hamiltonovo rapování pro Speedovu matku nebo Batten dávající svému psovi červené víno.

„Láska je slepá“ se bezpochyby stala mega virální show. Ve skutečnosti ale diváci sledovali formát, který je podobný formátům prvních reality show, které debutovaly ve 40. letech 20. století. S tímto názorem se ztotožňuje Robert Thompson, profesor populární televizní zábavy na Syracuse University.

„Namlouváte si partnera, aniž byste viděli, jak vypadá. Tento formát pořadu se objevil již s počátkem televize,“ řekl Thompson pro NBC News. „Blind Date“ začal v roce 1949 na stanici ABC, kdy prakticky nikdo neměl televizor.“

Thompson uvedl, že formát „Láska je slepá“ pokračoval v 60. letech 20. století na ABC pod názvem „The Dating Game“ a v roce 2005 pod názvem „Married By America“.

Show „Láska je slepá“ končí svatbami

svatba

Dřívější televizní seznamky ale nebyly námětem k vytvoření pořadu „Láska je slepá“. Tato novodobá show vyvrcholí svatbami. „Není divu, že tento pořad funguje. Má všechno,“ přiznal Thompson. „Prakticky každý člověk se může s touto show ztotožnit. Je zábavné sledovat někoho jiného, jak se seznamuje a jak se se vším pere.“

Proč je show populární zejména mezi mladšími lidmi a na sociálních médiích? Částečně je to dáno tím, že Netflix uvedl show v několika etapách,“ myslí si Thompson. „Geniálním tahem bylo, jakým způsobem ji divákům dávkoval.“  Podle Thompsona byl plán, obsah a streamování perfektní kombinací toho, jak může v roce 2020 fungovat reality show ve spojitosti se sociálními médii.

„Jsem toho názoru, že sociální média ovlivňují povahu těchto show a tyto show ovlivňují to, co lidé říkají na sociálních médiích. Existuje mezi tím skutečná synergie. Tyto pořady jsou ideální pro sociální média,“ míní Thompson.

„Láska je slepá“ se snažila odstranit dnešní nešvary seznamovacích aplikací. „Být součástí této show byl neskutečný zážitek,“ odtajnil Coelen. „A být v show číslo 1 na planetě – jsem opravdu poctěn, že jsem při tom mohl být.“

https://www.nbcnews.com/pop-culture/tv/netflix-s-love-blind-brings-reality-dating-show-2020-n1144171
Líbil se vám článek?
Děkujeme za Váš hlas
2 0

Autor článku

Autor
Tomáš P.

Seznamky jsem dříve přehlížel, ale našel jsem díky nim svoji životní partnerku. Proto jsem se rozhodl začít psát na blog o seznamkách, abych pomohl i dalším ve hledání partnera.

Slyšeli jste nebo četli o nás

Žena.cz Týden.cz Dama.cz Femina.cz Flowee.cz Lidovky.cz iDnes.cz Frekvence Evropa2 Aktuálně.cz WomenZone.cz